1η Ακαδημία Ομπτζεκτιβισμού στην Αθήνα!

1η Ακαδημία Ομπτζεκτιβισμού στην Αθήνα!

Το Αριστοτέλειο Κέντρο για το έργο της Ραντ και τον Ομπτζεκτιβισμό (ΑΚΡΟ) σε συνεργασία με το Balkan Objectivist Center και το Prometheus Foundation έχουν τη χαρά να ανακοινώσουν τη διοργάνωση της πρώτης Ακαδημίας Ομπτζεκτιβισμού στην Αθήνα!

Το “John Galt School” είναι ένα επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θέσπισε το Balkan Objectivist Center το 2016 και έκτοτε έχει κατακτήσει δεκαέξι χώρες. Φέτος θα διεξαχθεί για πρώτη φορά και στη χώρα μας.

Read more

Άυν Ραντ και η φιλοσοφία του Αντικειμενισμού: Ας προσέξουμε λίγο περισσότερο τον εαυτό μας.

Άυν Ραντ και η φιλοσοφία του Αντικειμενισμού: Ας προσέξουμε λίγο περισσότερο τον εαυτό μας.

Το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, στις 18.30, ένα σημαντικό γεγονός θα λάβει χώρα στην Αθήνα που θα κινήσει το ενδιαφέρον των φίλων της ελευθερίας στην πόλη αλλά που αφορά όλους και όλες μας. Το ΑΚΡΟ (Αριστοτέλειο Κέντρο για το έργο της Ραντ και τον Ομπτζεκτιβισμό) του ΚΕΦίΜ –«Μάρκος Δραγούμης» θα παρουσιάσει το πρώτο φιλοσοφικό έργο της Άυν Ραντ που μεταφράζεται στα Ελληνικά. Η «Αρετή του Εγωισμού», ( The Virtue of Selfishness )έρχεται στο ελληνικό κοινό, ένα βιβλίο που έχει πουλήσει 1.3 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. Το βιβλίο αποτελεί μια συλλογή δοκιμίων που δημοσιεύθηκαν την περίοδο 62-64, και που αποτυπώνει την φιλοσοφία του Αντικειμενισμού και του έλλογου εγωισμού χωρίς την πλοκή και τους ήρωες των μυθιστορημάτων της.

Read more

Ανακοίνωση έκδοσης της

Ανακοίνωση έκδοσης της "Αρετής του Εγωισμού"

Το Αριστοτέλειο Κέντρο για το έργο της Ραντ και τον Ομπτζεκτιβισμό (ΑΚΡΟ) του ΚΕΦίΜ ανακοινώνει την έκδοση της ελληνικής μετάφρασης του εμβληματικού έργου της Άυν Ραντ: Η Αρετή του Εγωισμού (The Virtue of Selfishness). Το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη έκδοση φιλοσοφικού έργου της Άυν Ραντ στην Ελλάδα.

Read more

For up to £250 Bonus for sports, use our exclusive bet365 Bonus www.abonuscode.co.uk Claim your bonus and start betting at bet365 now.

Η Άυν Ράντ γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη, στη Ρωσία στις 2 Φεβρουαρίου 1905. Στα έξι της χρόνια έμαθε μόνη της να διαβάζει και δύο χρόνια αργότερα ανακάλυψε τον πρώτο της φανταστικό ήρωα σε ένα Γαλλικό περιοδικό για παιδιά, έτσι δράττοντας το όραμα ηρωισμού που διατήρησε σε όλη της τη ζωή. Στην ηλικία των 9 αποφάσισε να γίνει συγγραφέας. Κάθετα αντίθετη στο μυστικισμό και κολλεκτιβισμό της ρωσικής κουλτούρας, θεωρούσε τον εαυτό της μια Ευρωπαία συγγραφέα, ιδιαίτερα όταν συνάντησε συγγραφείς όπως τον Γουόλτερ Σκότ και –το 1918- τον Βικτωρ Ουγκώ , τον συγγραφέα που σχεδόν θαύμαζε.

Κατα τη διάρκεια των ετών που ήταν στο γυμνάσιο, ήταν μάρτυρας και της επανάστασης του Κερένσκυ που υποστήριξε και –το 1917- της επανάστασης των Μπολσεβίκων, που αποκήρρυξε εξ’αρχής. Για να ξεφύγουν από τις συρράξεις, η οικογενειά της κατέφυγε στη Κριμαία όπου ολοκλήρωσε το λύκειο. Η τελική νίκη των Κομμουνιστών έφερε και την κατάσχεση του φαρμακείου του πατέρα της και περιόδους πείνας. Όταν ξεκίνησε να μελετά την Αμερικανική ιστορία στη τελευταία χρονιά στο λύκειο, δέχθηκε αμέσως την Αμερική ως το μοντέλο έθνους ελεύθερων ανθρώπων.

Όταν η οικογενειά της επέστρεψε από τη Κριμαία, ξεκίνησε σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Πέτρογκραντ για να σπουδάσει φιλοσοφία και ιστορία. Κατα τη χρονιά της αποφοιτησής της το 1924, διαπίστωσε την κατάρρευση της ελεύθερης έρευνας και την κατάληψη του πανεπιστημίου της από κομμουνιστές τραμπού-κους. Σε μια όλο και πιο γκρίζα ζωή, η μοναδική της ευχαρίστηση ήταν οι δυτικές ταινίες και τα θεατρικά έργα. Για πολύ καιρό φίλη του κινηματογράφου, ξεκίνησε να σπουδάζει σεναριογραφία στο Κρατικό Ινστιτούτο Κινηματογραφικών Τεχνών το 1924.

Προς το τέλος του 1925 πήρε την άδεια να φύγει από την ΕΣΣΔ για να επισκεφτεί τους συγγενείς της στις ΗΠΑ. Αν και στις Σοβιετικές αρχές είπε πως η επισκεψή της θα ήταν σύντομη, ήταν αποφασισμένη να μην επιστρέψει στη Ρωσία. Φθάνοντας στη Νέα Υόρκη το Φεβρουάριο του 1926, πέρασε έξι μήνες με τους συγγενείς της στο Σικάγο, έλαβε επέκταση της άδειας παραμονής και έφυγε για το Χόλυγουντ για να ακολουθήσει μια καριέρα ως σεναριογράφος. Τη δεύτερη της μέρα στο Χόλυγουντ, ο Cecil B. DeMille, την είδε να στέκεται στην είσοδο του στούντιο του, και την πήρε μαζι του στο σετ της ταινίας ‘The King of Kings’ και της έδωσε μια δουλειά στην αρχή ως κομπάρσος και μετά σαν σεναριογράφο. Την επόμενη εβδομάδα συνάντησε στο στούντιο έναν ηθοποιό, τον Frank O’Connor, τον οποίο παντρεύτηκε το 1929, και παρέμειναν παντρεμένοι μέχρι το θανατό του πενήντα χρόνια αργότερα.

Μετά από αγώνα πολλών ετών και δουλειών που δεν είχαν σχέση με το γράψιμο, ανάμεσά τους και στο τμήμα ρούχων στο RKO, πούλησε το πρώτο της σενάριο ‘Κόκκινο Πιόνι’ στη Universal Studios, το 1932, και είδε το πρώτο της θεατρικό έργο στη σκηνή, ‘Τη Νύχτα της 16ης Ιανουαρίου’, στην αρχή στο Χόλυγουντ και μετά στο Broadway. Το πρώτο της μυθιστόρημα, We the Living (Εμείς οι Ζωντανοί), ολοκληρώθηκε το 1933 αλλά απορρίφθηκε από τους εκδότες για χρόνια, μέχρι που ο Macmillan στις ΗΠΑ και ο Cassell στην Αγγλία δημοσίευσε το βιβλίο το 1936. Το πιο αυτοβιογραφικό της μυθιστόρημα- βασίστηκε στα χρόνια της κάτω από τη Σοβιετική Τυραννία-, το We the Living δεν έλαβε καλής υποδοχής από τους Αμερικανούς διαννοούμενους και κριτικούς. Η Άυν Ραντ έπρεπε να αντιμετωπίσει τη φιλοκομμουνιστική κουλτούρα κατά τη διάρκεια της ‘Κόκκινης Δεκαετίας’.

Ξεκίνησε να γράφει το Fountainhead το 1935. Στο χαρακτήρα του αρχιτέκτονα Χάουαρντ Ρόαρκ παρουσίασε για πρώτη φορά το είδος του ήρωα που ήταν ο βασικός στόχος για τα συγγράμματά της:ο Ιδανικός Άνθρωπος όπως ‘μπορούσε και θα έπρεπε να είναι’. Το Fountainhead (Κοντά στον Ουρανό) απορρίφθηκε από δώδεκα εκδότες αλλά τελικά το δέχθηκαν οι Bobbs-Merrill. Όταν εκδόθηκε το 1943, έμεινε στην ιστορία, όταν έγινε ένα best seller με μόνο μέσο διαφήμισης το ίδιο το κοινό, και προσέδωσε αναγνώριση στη συγγραφέα ως αγωνίστρια του ατομικισμού.

Η Άυν Ραντ επέστρεψε στο Χόλυγουντ αργότερα το 1943 για να γράψει το σενάριο του Fountainhead, αλλά οι περιορισμοί του πολέμου καθυστέρησαν την παραγωγή της ταινίας μέχρι το 1948. Εργαζόμενοι και ως σεναριογράφος για τον παραγωγό Χάλ Γουάλλις, ξεκίνησε το μεγάλο μυθιστόρημά της το Atlas Shrugged το 1946. Το 1951 μετακόμισε πίσω στη Νέα Υόρκη και αφιερώθηκε εντελώς στην ολοκλήρωση του Άτλας. Σε αυτό το μυθιστόρημα, δραματοποίησε την μοναδική της φιλοσοφία σε μια ιστορία διανοητικού μυστηρίου που συγχώνευσε την ηθική, τη μεταφυσική, την επιστημολογία, την πολιτική, τα οικονομικά και το σεξ. Αν και θεωρούσε τον εαυτό της κυρίως μια μυθιστοριογράφο, κατάλαβε πως για να δημιουργήσει ηρωϊκούς φανταστικούς χαρακτήρες θα έπρεπε να ταυτοποιήσει τις φιλοσοφικές αρχές που κάνουν αυτούς τους χαρακτήρες δυνατούς. Χρειαζόταν να δημιουργήσει ‘μια φιλοσοφία για τη ζωή στη γή’.

Μετά η Άυν Ραντ, έγραψε και έδωσε διαλέξεις πάνω στη φιλοσοφία της- τον Αντικειμενισμό (Objectivism). Δημοσίευσε και επιμελήθηκε τη δική της περιοδική έκδοση από το 1962 ώς το 1976, τα δοκίμιά της αρκούν για το υλικό εννέα βιβλίων πάνω στον Αντικειμενισμό και την εφαρογή της στο πολιτισμό. Η Αύν Ράντ πέθανε στις 6 Μαρτίου 1982, στο διαμερισμά της στη Νέα Υόρκη.

Κάθε βιβλίο της Αύν Ράντ εκδόθηκε όσο ήταν εν ζωή και εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα πωλούνται κάθε χρόνο, και μέχρι στιγμής οι πωλήσεις φθάνουν στα είκοσι εκατομμύρια. Πολλές εκδόσεις έγιναν μετά το θανατό της. Το όραμά της για τον άνθρωπο και η φιλοσοφία της για τη ζωή στη γη άλλαξαν τις ζωές χιλιάδων αναγνωστών και ξεκίνησαν ένα φιλοσοφικό κίνημα με ολοένα αυξανόμενη επιρροή στην Αμερικανική κουλτούρα.